دستورپخت سوپ گوجه سریع

دستورپخت سوپ گوجه

سوپ گوجه یکی از مفیدترین و ساده ترین سوپ ها می باشد. با این دستورپخت سریع و آسان از فودکیک میتوانید در مدت کوتاهی سوپ گوجه خوشمزه ای را درست کنید و به عنوان پیش غذا میل نمایید.

این سوپ به دلیل استفاده آب مرغ و سیر، بسیار مفید برای بیماران نیز می باشد. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که درصورتی که برای بیمار درست می کنید نباید از فلفل زیاد استفاده نمایید.

حتما فود کیک را به دوستانتان معرفی کنید و اگر علاقمند بودید ما را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال نمایید.

مواد لازم برای تهیه سوپ گوجه

طرز تهیه سوپ گوجه

طرز تهیه سوپ گوجه

یک قابلمه نسوز را روی حرارت متوسط گرم کنید. کره را اضافه کنید سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید. 10-12 دقیقه تفت دهید و هر از گاهی هم بزنید تا نرم و طلایی شود. سیر خرد شده را اضافه کنید و 1 دقیقه تفت دهید تا معطر شود.

گوجه فرنگی های له شده را به همراه آب آن، آب مرغ، ریحان خرد شده، شکر (یا شکر را به سلیقه اضافه کنید) و فلفل سیاه را اضافه کنید. با هم مخلوط کنید و بگذارید بجوشد سپس حرارت را کم کنید و تا حدودی درب آن را ببندید و 10 دقیقه بجوشانید.

می توانید سوپ خود را با غلظت کلفتی بگذارید، اما اگر سوپ مخلوط/خامه ای دوست دارید، از مخلوط کن غوطه ور استفاده کنید تا سوپ را در قابلمه به غلظت دلخواه بریزید یا به صورت دسته ای به مخلوط کن منتقل کنید و هم بزنید تا یکدست شود (مواظب باشید که یکدست نشود. مخلوط کن را بیش از حد با مایع داغ پر کنید)، سپس سوپ مخلوط شده را روی حرارت متوسط به قابلمه برگردانید.

1/2 فنجان خامه غلیظ، 1/3 فنجان پنیر پارمزان تازه رنده شده را اضافه کنید و بگذارید بجوشد. در صورت نیاز با نمک و فلفل مزه دار کنید و حرارت را خاموش کنید.*

دستورپخت سوپ گوجه سریع

مرحله پایانی

*برخی از گوجه فرنگی های له شده ممکن است تلخ تر به نظر برسند. اگر سوپ خیلی اسیدی یا ترش به نظر می رسد، می توانید خامه غلیظ و شکر بیشتری اضافه کنید تا مزه دار شود.

در نهایت سوپ را داخل کاسه ریخته و روی آن کمی پنیر پارمزان رنده کنید و چند پر ریحان تازه خرد شده بریزید. نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *