دستور العمل تهیه سس هلندیز

دستور العمل تهیه سس هلندیز

سس هلندز یکی از پنج «سس مادر» در غذاهای فرانسوی است و از زرده تخم مرغ، کره، آب لیمو و آب تشکیل شده است که روی حرارت کم به حالت خامه ای در آمده است. هنگام تهیه این دستور غذای منحط، تخم مرغ و کره با کیفیت بالا را انتخاب کنید – این همه تفاوت را ایجاد می کند. من ترجیح می دهم کره ای را که با علف تغذیه می شود به دلیل رنگ زرد تیره و تخم مرغ های ارگانیک آن تهیه کنم.

مواد لازم برای تهیه سس هلندیز

2 عدد زرده تخم مرغ بزرگ
2 قاشق غذاخوری آب ولرم
2 قاشق چایخوری آب لیموی تازه
1/2 قاشق چایخوری خردل دیژون
1/2 فنجان کره بدون نمک، (8 قاشق غذاخوری)
1/4 قاشق چایخوری نمک دریایی خوب، یا بیشتر برای طعم دادن
1/8 قاشق چایخوری فلفل کاین یا بیشتر برای طعم دادن

طرز تهیه سس هلندیز

زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. برای دستور دیگری، سفیده‌ها را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. زرده های تخم مرغ را با آب، آب لیمو و دیژون در یک قابلمه کوچک اضافه کنید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. کره را به قطعات کوچک برش دهید و به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید.

قابلمه را روی حرارت متوسط رو به پایین قرار دهید، مخلوط را مدام هم بزنید. با ذوب شدن کره، کمی کف آلود می شود. حدود 3 دقیقه یا تا زمانی که مخلوط شروع به غلیظ شدن کند به هم زدن ادامه دهید و بلافاصله از روی حرارت بردارید. باید آنقدر غلیظ باشد که پشت قاشق را بپوشاند.

نمک و فلفل کاین را مزه دار کنید و ادویه بیشتری به آن اضافه کنید. بلافاصله سرو کنید یا روی آن را بپوشانید تا گرم بماند. اگر سس خیلی غلیظ شد، یک قاشق چایخوری آب گرم بریزید تا سس شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *