طرز تهیه کیش لورن (غذای فرانسوی)

طرز تهیه کیک کلاسیک کیش لورن

سلام به همگی! کیش لورن رو حتما امتحان کنید خیلی تجربه متفاوتی از غذاهای فرانسوی بهتون میده.

کیش لورن یک غذای فرانسوی است که در دهه 1950 به ایالات متحده معرفی شد. اساسا یک تارت خوش طعم با تخم مرغ، پنیر و کاسترد بیکن که در پوسته پای پخته شده است. می توانید از قالب پای استفاده کنید، زیرا قالب کیش با پایه قابل جابجایی، انتقال آن را به پایه کیک آسان می کند.

حتما اگر از این دستورپخت خوشتون اومد با دوستانتون فودکیک رو به اشتراک بگذارید…

مواد لازم برای تهیه کیش لورن

طرز تهیه کیش لورن (غذای فرانسوی)

طرز تهیه کیش لورن

یک کاغذ پخت پای خانگی آماده کنید و آن را خنک نمایید. روی یک سطح کمی آردپاشی شده یا بین دو تکه کاغذ روغنی، 1 پوسته پای را به اندازه 12 اینچ باز کنید، سپس به قالب تارت بریزید*. خمیر شیرینی را با انگشتان خود داخل تابه فشار دهید تا به تابه قالب بزند. حدود 30 دقیقه فریز کنید. در ضمن فر را با دمای 350 درجه فارنهایت با توری وسط گرم کنید.

طرز تهیه کیش لورن (غذای فرانسوی)

اگر از پوسته ای که در فروشگاه خریداری شده است استفاده می کنید، دستورالعمل های بسته را برای قبل از پخت دنبال کنید. در غیر این صورت، تارت شیرینی آماده شده را از فریزر خارج کنید و آن را کور کنید، ابتدا با چنگال حدود هر اینچ یا بیشتر زیر آن را بپزید. سپس روی تارت را با کاغذ روغنی یا فویل بپوشانید تا انتهای آن چند سانت از لبه‌های تارت بیرون بیاید.

اگر از یک تابه تارت با کف قابل جدا شدن استفاده می کنید، آن را روی یک ورقه فر لبه دار قرار دهید. داخل آن را با وزنه های پای ** 3/4 پر کنید و با دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 35-40 دقیقه یا تا زمانی که تارت عمدتاً پخته شده و به رنگ طلایی روشن دربیاید بپزید. از فر خارج کنید، وزن پای و پوسته را بردارید. داخل تارت پخته شده را با یک سفیده تخم مرغ زده شده بمالید – این کار از خیس شدن پوسته از پر شدن آن جلوگیری می کند.

فیلینگ تخم مرغ مرزه را درست کنید:

در حالی که پای از قبل پخت است، یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط گرم کنید و بیکن خرد شده را اضافه کنید. بپزید و مرتباً هم بزنید تا چربی آن گرفته شود و بیکن ترد شود. بیکن را با یک قاشق سوراخ در یک ظرف جداگانه بریزید. پیازهای خرد شده را به چربی بیکن اضافه کنید و مرتباً هم بزنید تا پیازها طلایی شوند. با قاشق سوراخ دار در ظرف با بیکن بریزید.

در یک کاسه بزرگ 4 تخم مرغ را با همزن بزنید، سپس 1/3 فنجان نصف و نیم، 1/2 قاشق چایخوری نمک، 1/4 قاشق چایخوری فلفل، 1/4 قاشق چایخوری پاپریکا و 1/8 قاشق چایخوری جوز هندی را اضافه کنید و حدود یک دقیقه با همزن بزنید. تا کمی هوا به کاستارد اضافه شود. پنیر، بیکن آماده و پیاز را با هم مخلوط کنید و سپس فیلینگ را در پوسته از پیش پخته شده بریزید.

طرز تهیه کیش لورن (غذای فرانسوی)

کیش لورن را بپزید:

کیش لورن را در فر از قبل گرم شده با دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 50 دقیقه یا تا زمانی که چاقویی که در وسط فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید و مرکز آن کمی تکان بخورد بپزید. کیش پس از خارج شدن از فر به پختن ادامه می دهد. قبل از سرو کمی خنک کنید و در صورت تمایل با جعفری تزیین کنید.

*می توانید از یک تابه تارت 8 اینچی در 1 3/4 اینچی با کف قابل جابجایی یا یک تابه پای گرد 8 اینچی و 1 3/4 اینچی برای پای بلند استفاده کنید.

**اگر وزنه های پای سرامیکی ندارید، می توانید از لوبیا خشک، نخود خشک یا برنج نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *