تاریخچه جالب پاستا در ایتالیا

راستش اصلا نمیدونم چرا این مقاله رو میفرستم داخل سایت ولی داشتم توی اینترنت میگشتم که یک مقاله جالب رو دیدم درباره تاریخچه پاستا در ایتالیا بود. دیدم جالبه پس مقاله رو به فارسی ترجمه کردم و براتون آوردم تا شما هم با این تاریخچه باحال آشنا بشید. با من در فودکیک همراه باشید که حسابی قراره گرسنتون کنم 🙂

وقتی به غذاهای ایتالیایی فکر می کنید، احتمالاً اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند پاستا است. اما آیا می‌دانستید، ماکارونی در واقع در ایتالیا تولید نشده است؟ ما پستی در مورد حقایق جالب پاستا که ممکن است ندانید تهیه کرده ایم، بنابراین برای اطلاعات بیشتر در مورد سفر باورنکردنی پاستا ایتالیایی به فرهنگ ایتالیا، ادامه مطلب را بخوانید.

کلمه پاستا یک کلمه ایتالیایی به معنای خمیر است که به خمیری اطلاق می شود که خمیر پاستا از تخم مرغ یا آب و آرد تهیه می شود. با این حال، قبل از اینکه ماکارونی ایتالیایی، همانطور که می‌دانیم، در سراسر جهان وجود داشته باشد، ماکارونی را “ماکارونارو” می‌نامیدند. این به معنای “ورز دادن خمیر با انرژی” است. و حتی قبل از آن، ماکارونی را در کشورهای عربی «ایتریه» می‌گفتند تا به نوعی پاستا به نام ورمیشل اطلاق شود که گذشته‌ای دراز و صاف است. و کلمه لاتین را در یونان باستان “لاگانا” می نامید تا به نوعی پاستا اشاره کند که تا حدودی شبیه لازانیا است.

با این همه نام های مختلف، ماکارونی در اصل از کجا آمده است؟ چگونه ماکارونی را که امروز خیلی دوست داریم به دست آوردیم؟

ماکارونی واقعا از کجا آمده است؟

اگر به شما بگوییم پاستا قبلا شیرین بوده باورتان می شود؟! ماکارونی اولین بار در ایتالیا از اعراب به سیسیل آورده شد. این نوع پاستا را ایتریه می نامیدند و به دلیل خاستگاه خاورمیانه ای آن، ماکارونی در گذشته طعم خاورمیانه ای مانند کشمش و دارچین داشت!

زمانی که ماکارونی برای اولین بار به سیسیل معرفی شد، ما همیشه از خود می پرسیدیم که آیا اعراب می دانستند که چه انقلاب ماکارونی را آغاز کرده اند؟ قبل از اینکه اعراب نوع ماکارونی خود را بیاورند، اعتقاد بر این است که رومیان و یونانیان باستان ماکارونی به نام «لاگانا» می‌خوردند، که نسخه‌ای کمی شبیه به ماکارونی معروف ما به نام لازانیا است. با وام دادن به این نظریه، در این زمان، داستانی در اساطیر یونانی پدید آمد که خدای ولکان خمیر را بین ماشینی فشار می‌داد تا ورقه‌های نازک خوراکی ماکارونی به دست آورد.

پاستا به غذای اصلی در ناپل تبدیل شد

خوشبختانه برای ایتالیا، ماکارونی گندم دوروم به خوبی با آب و هوای ایتالیا سازگار است. این آغازی بود برای گسترش آن غذای شگفت انگیزی که ما به خوبی می شناسیم در سرتاسر ایتالیا. از آنجایی که پاستا در سراسر کشور زیبای ایتالیا پخش شد، ماکارونی ارزان‌تر برای همه شد: هم ثروتمندان و هم فقرا.

در قرن هفدهم، ناپلی ها به عنوان “ماکارونارو” شناخته می شدند – این کلمه به “ماکارونی خواران” ترجمه می شود. هم غنی و هم فقیر این غذای شیرین را خوردند. قبل از قرن هفدهم، آنچه در مورد پاستا می دانیم این است که فقط ثروتمندان آن را می خوردند، اما از قرن هفدهم تا قرن هجدهم ماکارونی به عنوان غذای اصلی در ناپل شناخته می شد. این امر چنان در فرهنگ غذایی ناپل ریشه دوانده بود که گداهای ناپل به نام «لازارونی» حتی به گدایی 4 تا 5 سکه در روز معروف بودند، اما زمانی که به اندازه کافی «ماکارونارو» خود را دریافت کردند، گدایی را تمام کردند. روز

برای کمک بیشتر به گسترش غذای اصلی شگفت انگیز در شهرهای دیگر ایتالیا، ماشین آلات تولید ایجاد شد. اختراع دستگاه ماکارونی ایتالیایی به نام «تورکیو» در قرن هفدهم آغاز شد که به گسترش این غذای معروف کمک کرد.

تاریخچه پاستا

شروع سفر پاستا ایتالیایی

در این دوران که پاستا از ناپل به بقیه ایتالیا پخش شد، توماس جفرسون که سفیر ایالات متحده آمریکا در فرانسه بود، اولین “ماکارونارو” خود را خورد. لقمه اول عشق بود!

او به قدری مجذوب پاستاهای ایتالیایی شد که در سفر بعدی خود به آمریکا مطمئن شد که مقداری با خود برمی‌گرداند و وقتی تمام شد از دوستانش در ناپل خواست که بیشتر بفرستند! این انقلاب ماکارونی را در سراسر آمریکا آغاز کرد. او آنقدر شیفته ماکارونی بود که حتی ماشین آلات تولید ماکارونی را در ایالات متحده اختراع کرد.

کشف مواد تشکیل دهنده ماکارونی

قبل از قرن نوزدهم، گوجه‌فرنگی در ایتالیا به دلیل قرمز بودنش شیطانی تلقی می‌شد. همچنین اعتقاد بر این بود که آنها سمی هستند. با وجود اینکه گوجه فرنگی در سال 1548 به ایتالیا معرفی شد، ایتالیایی ها خوشحال بودند که سبزیجات سنتی خود را حفظ کنند. تا زمانی که شواهد علمی جدید نشان داد که گوجه فرنگی در واقع به هضم غذا کمک می کند، ایتالیایی ها شروع به خوردن گوجه فرنگی کردند. به این ترتیب ازدواج گوجه فرنگی و پاستا آغاز شد! این روزها گوجه فرنگی جزء اصلی بسیاری از غذاهای ایتالیایی است.

تعطیلات آشپزی ما در ایتالیا به شما این امکان را می دهد که از ابتدا طبخ غذاهای اصیل ایتالیایی را تجربه کنید. متوجه خواهید شد که در طول تعطیلات هفته شما گوجه فرنگی زیادی در غذاها استفاده می شود!

در حال حاضر پاستا به دلیل محبوبیت آن در سراسر جهان در سطح بین المللی تولید انبوه می شود. با این حال، اگر ماکارونی اصیل می خواهید، به ایتالیا بروید. کارخانه های ایتالیایی برای داشتن ماکارونی باکیفیت تر، ماکارونی را برای مدت طولانی تری (تا 50 ساعت) خشک می کنند. آنها همچنین با استفاده از قالب های مسی به پاستا رج های منحصر به فرد خود را می دهند تا بهترین جذب سس را داشته باشند. یک واقعیت جالب این است که پاستا در ایتالیا، به همین دلیل، بسیار سریعتر پخته می شود.

در کشورهای دیگر ماکارونی را به سرعت خشک کرده و با استفاده از قالب های فولادی برش می دهند. این بدان معنی است که ماکارونی آن برجستگی های قابل توجهی را ندارد و مانند پاستاهای سنتی ایتالیایی سس را جذب نمی کند.

طبق یک مطالعه از ایتالیایی Food net، هر ایتالیایی بیش از 23 کیلوگرم پاستا در سال مصرف می کند! در حالی که Share The Pasta به اشتراک می گذارد که یک مطالعه نشان داده است که به طور متوسط یک آمریکایی هر سال 9 کیلوگرم پاستا می خورد. آیا می توانید اهمیت پاستا برای ایتالیایی ها را در این آمار ببینید؟ به همین دلیل است که بسیار مهم است که پاستا به طور اصیل در ایتالیا تهیه شود.

 

امیدواریم از دانستن حقایق تاریخی پاستا لذت برده باشید! این مقاله ترجمه پستی در سایت FlavoursholiDays هست حتما اگر خواستید نسخه انگلیسی رو بخونید وارد سایت بشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *