دستورپخت ماکارونی ایرانی به سبک باران!

ماکارونی به سبک ایرانی یکی از پرمخاطب ترین غذاهای خوشمزه به حساب می آید. در این دستورپخت قصد دارم به شما آموزش بدم چطور در کمتر از یک ساعت یک ماکارونی جذاب و خوشمزه و البته متفاوت درست کنید. اگر توی رژیم هستید پیشنهاد می کنم از مقالات رژیمی داخل سایت حتما دیدن کنید چون این ماکارونی قراره حساب چربو پر از کربوهیدارت باشه پس اگه رژیم دارید میتونید دستورپخت غذاهای رژیمی رو داخل سایت مشاهده کنید.

این غذای محبوب، بهترین روش برای پخت غذایی سریع و خوشمزه است پس اگر وقت کافی برای آشپزی ندارید بهترین راه پخت ماکارونی خوشمزه به سبک ایرانی می باشد.

این دستورپخت ترکیب چند روش دیگر از افراد مختلف هست و کمی هم از روش پخت ایتالیایی ها استفاده کرده ام. تا پایان این دستورپخت جذاب در فودکیک همراه من باشید تا حسابی هیجان زدتون کنم!

مواد لازم برای تهیه ماکارونی ایرانی

گوشت چرخ شده

طرز تهیه مایع طعم دهنده ماکارونی ایرانی

ابتدا گوشت چرخ کرده را همراه با مقدار بسیار کمی کره داخل تابه بریزید. (دقت کنید به دلیل داشتن چربی گوشت نیازی به روغن یا کره زیاد نیست و صرفا کره را میزنیم که طعم به گوشت بدهد.) در مرحله بعد که گوشت کمی تغییر رنگ داد، پیاز ها را نگینی یا خلالی خرد کنید و به گوشت اضافه کنید. شروع به تفت دادن کنید و پس از دو دقیقه زدچوبه را به آن اضافه کنید.

خرد کردن صحیح پیاز

به مدت ۳ دقیقه تفت دهید و پس از آن چند پر برگ رزماری تازه به آن اضافه کنید. (یادتون باشه رزماری زیاد نزنید چون عطر زیادی داره و غذاتون خراب میشه.) به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند و از حالت خامی در بیاید. (بسته به نوع گوش انتخابی بین ۱۰ الی ۳۰ دقیقه زمان نیاز هست برای پخت کامل انواع گوشت (مرغ، گوسفند، گوساله و ماهی) پس با تست کردن کمی از گوشت میزان پخته شدن آن را بررسی نمایید.) پس از اتمام فرآیند پخت گوشت فلفل دلمه ای را نگینی و ریز خرد کنید و به گوشت اضافه نمایید. (اگر خیلی با طعم فلفل دلمه ای حال نمی کنید زیاد نزنید که فقط عطرش رو به غذا بده)

برگ تازه رزماری

در تابه دیگر با کمی روغن زیتون رب را سرخ کنید. (مراقت باشید رب به سرعت میسوزه و باید با حرارت متوسط یا کم تفت داده بشه تا از خامی دربیاد.) پس از اتمام تفت دادن رب را به گوشت اضافه کنید. اکنون ادویه های پودر سیر (نصف یا یک قاشق چایخوری) ، پودر انبه (دو یا چهار قاشق چایخوری) ، ۱/۴ جز هندی (رنده کنید) (هشدار: زیاد جوز هندی نریزید که فاجعه میشه)  ، نمک و فلفل به میزان لازم به گوشت اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه کامل هم بزنید تا به خوبی همه مواد با هم ترکیب شوند.

پوست گوجه را حتما حتما بگیرید و آن را حلقه ای خرد کنید و در تابه با روغن زیتون تفت دهید. این کار را تا زمانی که چوجه کامل پخته شود ادامه دهید به گونه ای که به حالت خمیری در بیاید و دیگر سفت نباشد. پس از آن گوجه را به گوشت اضافه کنید و درب تابه را ببندید و روی حرارت بسیار کم بگذارید تا ۵ دقیقه مواد جذب هم شوند. (مراقت باشید نسوزد.)

دستورپخت ماکارونی به سبک باران!

طرز پخت ماکارونی

ماکارونی ها عموما بسته به نوع و شرکت تولید کننده مدت زمان پخت متفاوتی دارند که در پشت بسته بندی آن نوشته شده است. اگر از ماکارونی های رشته ای استفاده می کنید به احترام ایتالیایی ها 🙂 آن را نصف نکنید! در یک قابلمه بزرگ به میزان لازم آب بریزید و بگذارید روی حرارت زیاد آب جوش بیاید. پس از به جوش آمدن آب به آن مقداری نمک و روغن زیتون اضافه کنید و ماکارونی ها را داخل آب بریزید.

اکنون باید بسته به مدت زمانی که پشت بسته بندی ماکارونی نوشته شده صبر کنید تا روی حرارت زیاد و آب درحال جوش ماکارونی کامل بپزند. پس از اتمام زمان پخت ماکارونی ها را آبکش کنید و برای اینکه به یکدیگر نچسبند روی آبکش، آب سر بریزید و تکان دهید تا آب به طور کامل از ماکارونی ها خارج شود.

پوست کندن سیب زمینی

یک قابلمه بزرگ (نچسب) بردارید (روی گاز با شعه کم قرار دهید) و کف آن را روغن بریزید، سپس کمی نمک کامل در سطح قابلمه اضافه کنید و سیب زمینی که از قبل پوست کنده شده را به صورت حلقه ای (نازک نباشد) خرد کنید و کف قابلمه بچینید به صورتی که کامل کف آن را پوشش دهد. پس از ۴ دقیقه ۱/۴ ماکارونی ها را اضافه کنید و کمی از خمیر گوشتی که درست کردید را کامل روی سطح آن بریزید. دوباره ۱/۴ ماکارونی اضافه کنید و خمیر بریزید. این کار را ادامه دهید تا به صورت طبقه طبقه ای تمام خمیر گوشت و ماکارونی به اتمام برسد. حال یک شعه پخش کن روی گاز حرارت کم قرار دهید ، دمی را روی در قالمه بکشید و در قابلمه را بگذارید.

مرحله پایانی

پس از گذشت ۲۰ الی ۴۵ دقیقه (این مدت باید صبر کنید تا به خوبی سیب زمینی ها پخته شود پس عجله نکنید و برید به کارتون برسید.) ماکارونی سبک ایرانی شما آماده شده است و می توانید قابلمه را از روی حرارت بردارید. تمامی ماکارونی ها را به مدت ۵ دقیقه با دو چنگال حسابی به هم بزنید تا رنگ ماکارونی ها به خوبی قرمز شود و مواد به خرد ماکارونی ها رود.

تبریک میگم الان ماکارونی به سبک باران شما آماده هست میتونید توی یک ظرف سفید اون رو سرو کنید اگر دوست داشته یک پر نعنا روی اون بگذارید و کمی لیمو ترش تازه (خیلی کم) روی ماکارونی ها بریزید که عطر نابی بهش میده خلاصه که امیدوار لذت ببرید و نوش جان کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *