دستور العمل پنکیک موز

پنکیک موزی

پنکیک یک صبحانه خوشمزه و ساده است. شما میتوانید پنکیک را به صورت شکلاتی، میوه ای و ساده بپزید که در این مقاله تصمیم داریم شما را با پنکیک موزی آشنا کنیم.

یادتون باشه کلید درست کردن پنکیک موز عالی استفاده از موز بیش از حد رسیده است. درست مانند درست کردن نان موز، هرچه بیش از حد رسیده باشد، دستور پخت شیرین تر خواهد بود. اگر از این دستورالعمل خوشتان آمد حتما مجله فودکیک را به سایر دوستانتان در شبکه های اجتماعی و سایر راه های ارتباطی معرفی کنید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک موز

طرز تهیه پنکیک موز​

طرز تهیه پنکیک موز

در یک کاسه بزرگ، آرد، شکر، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید. در مرکزش خوب بسازید. موز را با چنگال له کنید تا سس سیب ضخیم شود.

طرز تهیه پنکیک موز​

در کاسه دوم، مواد مرطوب را با هم مخلوط کنید: دوغ، تخم مرغ، وانیل، موز له شده و کره آب شده. هم بزنید تا ترکیب شوند. مواد خیس را داخل مواد خشک بریزید و با همزن بزنید تا مخلوط شوند. بیش از حد مخلوط نکنید، خمیر باید گلوله شود.

طرز تهیه پنکیک موز​

چدن یا ماهیتابه نچسب را از قبل روی حرارت متوسط (350 درجه فارنهایت) گرم کنید. ماهیتابه یا تابه خود را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون چرب کنید. خمیر را هر بار 1/4 فنجان روی قالب چرب شده خود با فاصله حداقل یک اینچ از هم بریزید.

طرز تهیه پنکیک موز​

در هر طرف حدود 2 دقیقه بپزید. هنگامی که حباب ها روی سطح شروع به بیرون زدن کردند، از یک کاردک برای برگرداندن پنکیک ها استفاده کنید. در صورت نیاز روغن بیشتری اضافه کنید و بقیه دسته ها را بپزید و گرم سرو کنید.

*برچسب تغذیه برای هر پنکیک است و شامل مواد رویه یا شربت افرا نیست. این دستور 12 پنکیک درست می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *