دستور تهیه آیس کافی با شیر فوم شده

دستور تهیه آیس کافی با شیر فوم شده

در روزهای تابستانی یکی از جذاب ترین نوشیدنی های سردی که پیشنهاد می کنم این آیس کافی ویژه هست. حتما درست کنید و لذت ببرید. یادتون نره فودکیک رو به دوستانتون معرفی کنید.

مواد لازم برای تهیه آیس کافی

طرز تهیه آیس کافی (قهوه سرد)​

طرز تهیه آیس کافی (قهوه سرد)

قهوه آسیاب شده را در یک کاسه یا قابلمه بزرگ ضد حرارت بریزید. 8 فنجان آب داغ در حال جوش را اضافه کنید. آن را هم بزنید تا تمام تفاله های قهوه خیس شود سپس اجازه دهید 5 دقیقه بماند. (توجه: اگر قهوه خود را آسیاب می کنید، آن را خیلی ریز آسیاب نکنید وگرنه درست از پارچه پنیر شما می گذرد).

اگر پرس فرنچ دارید، آن را در دو دسته از داخل پرس قرار دهید، در غیر این صورت، آبکش را روی یک کاسه یا پارچ تمیز و مقاوم در برابر حرارت قرار دهید و روی الک را با 6 لایه پارچه پنیر بپوشانید (با این کار تفاله های قهوه سرگردان گرفته می شود).
بعد از اینکه قهوه کاملا صاف شد، تفاله های قهوه را دور بریزید و 8 فنجان آب سرد یخ به قهوه اضافه کنید. در یخچال بگذارید تا آماده استفاده شود. ماندگاری این کنسانتره 3 هفته تا یک ماه در یخچال می باشد.

برای سرو، یک لیوان یا شیشه بلند را تقریبا تا بالا با یخ پر کنید. کنسانتره قهوه خود را در بالای یخ بریزید. بسته به مقدار شیرینی که دارید، 1 تا 2 قاشق غذاخوری شیر تغلیظ شده شیرین شده اضافه کنید. با قاشق هم بزنید تا شیر تغلیظ شده خوب جا بیفتد (به سمت پایین فرو برود).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *