طرز تهیه دسر ژله ای اسفنجی

طرز تهیه دسر اسفنجی

دسرها به عنوان یکی از مهم ترین بخش سفرهای میهمانی به حساب می آیند. در این دستورپخت قصد دارم شما را با یک دسر ژله ای خوشمزه و ساده آشنا کنم تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید یک دسر فوق العاده داشته باشید.

پس از انجام تمامی مراحل میتوانید دسر را با تمشک تزیین کنید. اگر از این مقاله خوشتان آمد حتما آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و فودکیک را در شبکه های اجتماعی خود معرفی کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر ژله ای اسفنجی

طرز تهیه دسر ژله ای اسفنجی

طرز تهیه دسر ژله ای اسفنجی

یک ظرف پخت شیشه ای ۸×۸ اینچی را با اسپری آشپزی اسپری کنید. این کار از چسبیدن ژله به تابه هنگام سرو جلوگیری می کند.
در یک تابه کوچک، 1 بسته ژلاتین بدون طعم را با 1/2 فنجان شیر روی حرارت متوسط مخلوط کنید. به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که تازه شروع به بخار شدن کند، از روی حرارت بردارید (جوش نزنید). کنار بگذارید تا خنک شود.

طرز تهیه دسر ژله ای اسفنجی

در کاسه یک همزن برقی با سرعت متوسط، 1/2 فنجان شکر، 8 اونس خامه ترش و یک وان 8 اونس خامه خنک را با هم مخلوط کنید تا خوب مخلوط شوند. مطمئن شوید که شلاق خنک شما کاملاً آب شده و نرم است وگرنه توده هایی در ژله خود خواهید داشت.
با سرعت متوسط همزن، مخلوط شیر گرم را به آرامی اضافه کنید. بلافاصله نیمی از خامه را در ظرف پخت آماده شده بریزید. بالا را صاف کنید.

طرز تهیه دسر اسفنجی

رنگ خوراکی قرمز (هر بار چند قطره تا رنگ دلخواه به دست آید) را در نیمه دوم خامه مخلوط کنید تا خوب مخلوط شود. به سرعت ژله صورتی را روی کرم سفید خود بمالید. حداقل 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. ژله را با 2 فنجان آب داغ حل کنید و کنار بگذارید تا به دمای اتاق خنک شود.

مرحله پایانی

وقتی ژله خنک شد یا فقط ولرم شد، ژله تمشک را روی شیر پرنده بریزید. می توانید بعد از ریختن ژله روی آن میوه نیز اضافه کنید. تمشک یا توت فرنگی ورقه شده را برای طعم بیشتر امتحان کنید. ژله را 2 تا 4 ساعت یا تا زمانی که ژله سفت شود در یخچال قرار دهید. از آن لذت ببرید. با افزودن هر نوع ژله یا رنگ خوراکی آن را منحصر به فرد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *