طرز تهیه دسر جذاب هلو

طرز تهیه دسر جذاب هلو

دسر هلو یکی از خوشمزه ترین دسرهایی است که قطعا تجربه خواهید کرد. در این مقاله قصد دارم دسر هلو ویژه ای به شما آموزش دهم که عطر و طعم متفاوتی از هلو را تجربه کنید. دقت کنید که حتما از ژلاتین بدون طعم در این روش استفاده نمایید تا بهترین خروجی را دریافت کنید.

اگر از این دستورپخت خوشتان آمد حتما فودکیک را به دوستانتان معرفی کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر هلو

طرز تهیه دسر جذاب هلو

طرز تهیه دسر هلو

هلو را پوست کنده و خرد کنید (باید 3 فنجان خرد شده داشته باشید)، به مخلوط کن یا غذاساز منتقل کنید، 2 قاشق غذاخوری آب لیمو را فوراً اضافه کنید تا رنگ آن تغییر نکند و مخلوط کنید تا پوره شود. پوره را تا زمان استفاده در ظرف مخلوط کن نگه دارید.
در یک قابلمه کوچک (بدون حرارت)، 1/4 فنجان آب سرد اضافه کنید و روی آن را با 1 قاشق غذاخوری ژلاتین بپاشید. بگذارید 5 دقیقه بماند تا نرم شود سپس 1/3 فنجان شکر را اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید، فقط تا زمانی که شکر حل شود (1 تا 2 دقیقه) هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید – زیاد نپزید.

طرز تهیه دسر جذاب هلو


مخلوط ژلاتین را به پوره میوه اضافه کنید و هم بزنید تا خوب ترکیب شود. با درب بپوشانید و در یخچال بگذارید تا مخلوط شروع به غلیظ شدن کند (2 ساعت).
هنگامی که پوره شروع به غلیظ شدن کرد، 1 فنجان خامه فرم گرفته را بزنید تا قله های سفت شکل بگیرد. خامه فرم گرفته را داخل مخلوط میوه بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. به طور مساوی بین 6 عدد رامکین یا لیوان های سرو تقسیم کنید و در یخچال قرار دهید تا سفت شوند.

طرز تهیه دسر جذاب هلو

طرز تهیه تاپینگ هلو

در یک قابلمه کوچک هلو، 2 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید. روی حرارت ملایم/تند قرار دهید و هم بزنید تا شکر حل شود. روی حرارت متوسط رو به بالا بجوشانید و 2 دقیقه بجوشانید. قبل از اینکه با قاشق روی موس هلو خود بمالید، آن را از روی حرارت بردارید و کاملا خنک کنید. در صورت تمایل با نعنا تزیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *