طرز تهیه دسر ویژه ژله تمشک

طرز تهیه دسر ویژه ژله تمشک

من عاشق این هستم که این کیک ژله ای مناسب برای مهمانی و مهمانی است. خیلی پیچیده نیست و حمل و نقل و سرو کردن آن راحت است (احتمال کمتری دارد که از روی بشقاب کیک شما لیز بخورد و وقتی از ماشین پیاده می‌شوید و برای شام شکرگزاری می‌آیید! این اتفاق برای چیزکیک من افتاد… لحظه بسیار غم انگیزی بود

دوست من لورا از کلیسا چند سال پیش این کیک ژله موس را برای یک غذای کلیسا درست کرد و من از آن زمان تا کنون تحت تأثیر قرار گرفته ام! امیدوارم دستور پخت را دوست داشته باشید و فودکیک را به دوستانتان در شبکه های اجتماعی معرفی کنید!

مواد اولیه

مواد لازم برای موس تمشک

مواد لازم برای لایه کیک

مواد لازم برای شربت

طرز تهیه دسر ویژه ژله تمشک

طرز تهیه دسر ژله تمشک

در یک کاسه بزرگ، ژله 6 اونس را با 2 فنجان آب جوش ترکیب کنید. هم بزنید تا حل شود سپس 1 فنجان آب سرد اضافه کنید (این 1/2 آب سردی است که بسته به آن نیاز دارد). اجازه دهید ژله در دمای اتاق بماند تا زمانی که تازه شروع به سفت شدن کند. نکته: در صورت نیاز به سرعت ست شدن ژله، می توانید آن را در آخر به مدت 10-15 دقیقه یا تا زمانی که ژله شربتی و نرم شود، در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه کیک و شربت ساده: فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. کف یک ظرف پخت شیشه ای 9*13 را با کاغذ روغنی بپوشانید. کناره ها را چرب نکنید.
4 تخم مرغ بزرگ را با همزن به مدت 1 دقیقه با سرعت بالا بزنید. در حالی که همزن روشن است، 1/2 پیمانه شکر را اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه با سرعت بالا به هم زدن ادامه دهید تا غلیظ و پفکی شود. 1/4 قاشق چایخوری وانیل را داخل آن بریزید.
1/2 فنجان آرد را در یک سوم در خمیر الک کنید و آن را بین هر اضافه کنید. هنگام مخلوط کردن، کف کاسه را سوهان بکشید تا مطمئن شوید که جیب های آرد در ته آن وجود ندارد. تا بزنید تا هیچ رگه ای از آرد باقی نماند. بیش از حد مخلوط نکنید وگرنه خمیر را خالی خواهید کرد. خمیر را به طور یکنواخت در ظرف شیشه ای آستر شده پهن کنید و در دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 18 تا 20 دقیقه بپزید یا تا زمانی که روی آن قهوه ای طلایی شود و وقتی کمی هم زدید به عقب برگردد.
از فر خارج کنید، لبه ها را جدا کنید، روی توری خنک کننده برگردانید و کاغذ روغنی را جدا کنید. (توجه: بگذارید کیک روی کاغذ روغنی پوست کنده پشتی بنشیند تا خنک شود – من متوجه شده ام که گاهی اوقات به یک قفسه خنک کننده می چسبد و بعد از خنک شدن به سختی می توان آن را جدا کرد). ظرف پخت را بشویید و خشک کنید سپس کیک خنک شده را به تابه برگردانید.
مواد شربت را با هم ترکیب کنید: 1/2 فنجان آب گرم، 2 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و کنار بگذارید تا به دمای اتاق خنک شود. روی کیک خنک شده را به طور مساوی با شربت بمالید.

موس و تاپینگ ژله را تمام کنید:

هنگامی که ژله شروع به غلیظ شدن کرد و کمی تکان داد، با همزن خنک 8 اونس هم بزنید. نکته: اگر موس شما آبکی است باید آن را به مدت 10-15 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی غلیظ شود، اما مراقب آن باشید تا زیاد گیر نکند وگرنه به سختی پخش می شود.
موس را روی لایه کیک بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید. تمشک را روی آن ریخته و کمی آن را به داخل موس فشار دهید. ۱ ساعت یا تا زمانی که موس سفت شود در یخچال قرار دهید. در همین حین شروع به ساخت تاپینگ ژله ای خود کنید.
در یک پیمانه بزرگ، 3 اونس ژله را با 1 فنجان آب جوش ترکیب کنید و هم بزنید تا ژلاتین حل شود. 1/2 فنجان آب سرد اضافه کنید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود. (نکته: هرگز ژله گرم را روی موس نریزید وگرنه روی آن یک لایه خامه ای می شود) ژله را پشت قاشق در ظرف پیرکس بریزید و یک ساعت دیگر یا تا زمانی که کاملا سفت شود در یخچال قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *