طرز تهیه شیرینی ناپلئون (ناپلونی) اصلی

طرز تهیه شیرینی ناپلئون (ناپلونی) اصلی

شیرین معروف و محبوب ناپلئونی به عنوان یکی از شیرینی های پرفروش در سراسر دنیا به حساب می آیند. در این دستورپخت از فودکیک شیرنی ناپلئونی توصیه می کنیم حتما پس از اتمام کار حداقل ۴ ساعت در یخچال به شیرینی استراحت بدید تا طعم فوق العاده لایه های شیرینی ناپلئون به سراسر آن نفوذ کند.

اگر از این دستورالعمل خوشتان آمد حتما مجله فودکیک را به سایر دوستانتان در شبکه های اجتماعی و سایر راه های ارتباطی معرفی کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ناپلئون

طرز تهیه شیرینی ناپلئون (ناپلونی) اصلی

طرز تهیه شیرینی ناپلئون

تخم مرغ ها و شکر را در یک تابه متوسط هم بزنید – هم بزنید، فقط مخلوط کنید. شیر و آرد را با همزن بزنید و قابلمه را روی حرارت متوسط رو به پایین بگذارید.
مخلوط را بپزید و گهگاه هم بزنید – (بیشتر تا آخر هم بزنید تا گلوله نشود) تا غلیظ شود، مانند پودینگ (تقریباً 15-17 دقیقه). از روی حرارت بردارید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه خنک شود. در این فاصله شیرینی پفکی را آماده کنید.

وقتی مخلوط کمی خنک شد، کره نرم شده را به خامه اضافه کنید و مخلوط را با سرعت متوسط/بالا چند دقیقه بزنید. 1/2 قاشق چایخوری پودر وانیل اضافه کنید. خامه آماده است.

طرز تهیه شیرینی ناپلئون (ناپلونی)

طرز تهیه لایه های کیک ناپلئونی

فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. 1 ورقه خمیر پفکی را روی یک کاغذ روغنی بزرگ بغلتانید تا اندازه خمیر دو برابر شود و تقریباً شفاف شود. لاغرتر بهتر است! ورق رول شده را به 4 مربع مساوی (هر کدام 6 “x6”) برش دهید.
روی شیرینی را سوراخ کنید وگرنه پف می کند. مطمئن شوید که خمیر را واقعاً فرو می‌کنید.
کاغذ روغنی را با خمیر روی یک ورقه کوکی بزرگ قرار دهید. در دمای 400 درجه فارنهایت به مدت 12-13 دقیقه یا تا زمانی که رویه ها طلایی شوند بپزید. اینها به راحتی سوزانده می شوند، پس مراقب آنها باشید! شیرینی را کنار بگذارید و همان کاغذ روغنی را روی یک سطح خنک قرار دهید. دوباره از کاغذ برای باز کردن و پختن ورق شیرینی بعدی استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی ناپلئون (ناپلونی) اصلی

مراحل 1 تا 3 را برای ورق دوم خمیر شیرینی تکرار کنید. پس از پایان فراستینگ، کیک را با قرار دادن 2 ورقه شیرینی در کنار هم و مقدار زیادی خامه روی آن پخش کنید. این کار را با تمام شیرینی ها تکرار کنید. قبل از لعاب دادن روی کیک، به آرامی روی کیک را فشار دهید تا فشرده تر شود.

طرز تهیه شیرینی ناپلئون (ناپلونی) اصلی

برای تهیه رویه، لبه های کیک را کوتاه کنید تا یکنواخت تر شود. قسمت های برش را خرد کنید و روی آن بپاشید. (اگر قطعات برش خورده به راحتی خرد نمی شوند، ممکن است لازم باشد آنها را بپزید تا قهوه ای شوند). 1/2 فنجان گردوی خرد شده را به طور مساوی روی آن بپاشید.
عکس های من برای سایز دوتایی این کیک است. این دستور برای یک کیک مستطیلی کوچکتر است. دقیقا با دوبرابر کردن مواد می توانید کیک بزرگتری درست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *